- Bog
En visuel guide til computerkodning : en trin for trin-gennemgang af, hvordan du koder og bygger dine egne spil
Af Carol Vorderman (2017)
Gennemgang - fra basal kodning til sjove projekter - af, hvordan spil og animationer kodes i computersprogene Python og Scratch
Se hvor materialet er
Henter beholdningsoplysninger.
Detaljer om materialet
Type
Bog
Format
illustreret i farver
Sprog
dansk
Emneord
Emnetal
19.6532 Scratch
Originaltitel
Computercodning for kids
ISBN
9788771068016
Udgave
1. oplag (2017)
Omfang
224 sider
Forlag
Bolden
Målgruppe
folkeskoleniveaualment niveaubørnematerialer
Alder
fra 12 år
På hjemmesiden
- Nyhed
Faktalink light og fagbøger for børn
Måske skal der laves et skoleprojekt eller måske er dit barn nysgerrig efter at vide mere.Læs mere - Nyhed
Svar fra jeres Bogven i uge 5
Så er der gået endnu en uge, og det er blevet tid til at samle op på alle de spørgsmål I har stillet til os.Læs mere - Begivenhed
Livestreaming fra Aarhus Universitet - Uden kryptering, ingen internet
Hør om, hvordan kryptering sikrer, at vi kan kommunikere fortroligt og færdes sikkert på internettet – fx når du bruger din netbank. Og hør om, hvad udviklingen af blockchain giver os af muligheder i fremtiden – fx ved indgåelse og håndhævelse af kontrakter.Læs mere
Anmeldelser
Lektørudtalelse
Programmering kan ikke formidles mere lettilgængeligt, indbydende og flot end denne bog. Den kan læses fra ca. 12 år - evt. fra 10 år med hjælp fra en voksen. Bogen kan læses uden forudgående viden om emnet, men det er en fordel, hvis man kan lidt engelsk. Bogen giver en grundlæggende forståelse for en computers opbygning, og derudover er en grundig gennemgang af programmeringssprogene Scratch (version 2.0) og Python (version 3). Bogen er fyldt med eksempler, faktabokse og masser af farverige illustrationer. Hvert afsnit er opdelt i små korte emner, som er nemme at overskue. I afsnittene om Scratch og Python er i alt 7 små programmer, som gennemgås trin-for-trin, så man selv kan kode dem og samtidig forstå, hvad der sker